دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 21 تیر 1400/ شماره 322
کاهش سهمیه ها، رقابت ها را پایین آورد،کاهش میزان خرید از بهین بهین یاب به یک‌ماهه،رُشد دلار نیمایی ادامه یافت،افزایش ملایم دلار صرافی،ریزش در قیمت های بازار،معاملات برنت با عقب نشینی به 74 دلار آغاز شد،صعود شاخص کل به 1 میلیون و 300 هزار

کاهش سهمیه ها، رقابت ها را پایین آورد
امروز در بورس کالا معاملات پ پ ها و پی وی سی جریان داشت و علی رغم افزایش 805 و 873 تومانی قیمت پایه پ پ های نساجی و شیمیایی، رقابت ها کاهش یافت که می توان دلیل آن را، نامه روز گذشته بورس کالا و کاهش میزانِ خرید از بهین یابِ گروه های مختلف پلیمری دانست. کالاهای گروه پ پ نساجی که هفته قبل با 4 تا 7 درصد رقابت، معامله شده بودند، امروز با قیمت پایه و یا حداکثر تا 4 درصد رقابت معامله شدند. اما رقابت پ پ های شیمیایی، مانند هفته گذشته بود، به جز گرید 548R جم که در غیاب 548 نوید زر شیمی، رکورددار امروز بود و با 49 درصد رقابت، معامله شد. معاملات امروز کالاهای گروه پی وی سی، بین قیمت پایه و حداکثر 2 درصد رقابت بود.

کاهش میزان خرید از بهین بهین یاب به یک‌ماهه
روز گذشته، یکشنبه 20 تیرماه 1400، بورس کالای ایران در نامه ای، میزان خرید از بهین یاب 9 کالای پلیمری و 5 کالای شیمیایی را تغییر داد. میزان خرید از بهین یاب همه کالاهای پلیمری اعلام شده، به یک‌ماهه کاهش داده شده است. با افزایشی شدن قیمت دلار نیمایی، تقاضا و معاملات در بورس کالا افزایش یافت و به منظور ایجاد تعادل در بازار، کمیته تخصصی پتروشیمی در مواقع بالا رفتن تقاضا، میزان خرید از بهین یاب را به حداقل، یعنی یک ماه، کاهش می دهد.

رُشد دلار نیمایی ادامه یافت
میانگین هفتگی دلار نیمایی که از 13 تیر تا دیروز 607 تومان افزایش پیدا کرده بود، امروز هم به سیر صعودی خود ادامه داد و به 22 هزار و 160 تومان رسید. اختلاف میانگین هفتگی دلار نیماییِ نسبت به دلارِ قیمت های پایه‌ی دیروز، 60 تومان افزایش است. نکته مهم امروز دلار نیمایی صعود میانگین روزانه از 22.000 به کانال 22.200 تومان است. 

افزایش ملایم دلار صرافی
دلار صرافی ملی بعد از اینکه روز گذشته با افزایش 88 تومانی، 24 هزار و 590 تومان قیمتگذاری شد امروز را نیز افزایشی آغاز کرد و با 42 تومان رشد تا ساعت 15.00، 24 هزار و 632 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد اما در عبور از 25 هزار تومان ناکام ماند و 24 هزار و 950 تومان قیمت خورد.

ریزش در قیمت های بازار
قیمت های بازار امروز برخلاف رشد دلار، روندی کاهشی داشت. کالاهای گروه پرمصرف نایلون و نایلکس امروز همگی کاهشی بودند و گروه سنگین اکستروژن و سبک فیلم با 300 تا 1100 تومان کاهش، رکوردار اُفت قیمت های امروز بودند. کالاهای گروه پ پ نساجی نیز یا اندکی کاهش داشتند یا نسبت به قیمت های دیروز، بدون تغییر ماندند. در مقابل کالاهای گروه پ پ شیمیایی نسبت به دیروز افزایش قیمت پیدا کردند.

معاملات برنت با عقب نشینی به 74 دلار آغاز شد
برنت که معاملات هفته گذشته را با 75 دلار و 55 سنت به پایان رساند، معاملات امروز را نیز با 75 دلار آغاز کرد اما در ادامه به 74 دلار عقب نشینی کرد. قیمت این لحظه برنت: 74 دلار و 69 سنت.

صعود شاخص کل به 1 میلیون و 300 هزار
بورس تهران امروز را نیز افزایشی آغاز کرد و شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات با 19 هزار و 75 واحد افزایش به 1 میلیون و 304 هزار صعود کرد.
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟